סימפיזיוליזיס

לא מעט נשים סובלות מכאבים באזור האגן והמפשעה בזמן הריון. בחלק מהמקרים הכאבים נובעים בגלל סימפיזיוליזיס.

 

הנה רשימת דברים שיכולים לעזור להתמודד עם התופעה:

 

  • לשמור על רגליים סגורות וישרות- לא לפשק רגליים, לא לשבת ישיבה מזרחית, לא לשבת רגל על רגל. הרגליים תמיד סגורות פונות קדימה. כל דבר א-סימטרי יחכה לאחרי הלידה.

 

  • לישון על הצד עם כרית בין הרגליים וכרית קטנה שתומכת גם בבטן.

 

  • לעבוד כמה שאפשר על רצפת אגן ושרירי בטן תחתונה- לא להתחיל עכשיו עם כפיפות בטן, כן לאסוף רצפת אגן ושרירי בטן תחתונה בכל הזדמנות. רצפת אגן חזקה ושרירי בטן חזקים יכולים מאוד מאוד מאוד לעזור בהתמודדות עם זה.

 

  • לנסות למצוא זמן לשכב מאוזן במהלך היום. אפילו 10 דקות הפסקה יכולים להקל.

 

  • יחסי מין.  לא פעם שכיבה על הגב יכולה להכאיב אז ניתן לנסות תנוחות אחרות ששומרות על הרגליים סגורות יותר.

 

  • טיפול אוסתיאופתיה יכול מאוד להקל, גם שיאצו, דיקור ורפלקסולוגיה גם יכולים מאוד לעזור.

 

  • יוגה הריון (יש לא מעט תרגילים שיכולים להקל, רק חשוב להקפיד להימנע מתנוחות א-סימטריות ופישוקים).

 

  • שהייה במים - עבודה במים ממש יכולה לחזק את הגוף ולהקל על הכאבים

 

  • לקשור סביב האגן רצועה שתעזור להחזיק. אפשר לקחת חגורה או של ולקשור הדוק.

 

  • אפשר למרוח טראומיל, יש נשים שזה עוזר להן.

 

  • יש נשים ששימוש בחום מקל עליהן (כרית חימום, בקבוק חם..), לאחרות זה עשוי לתת הקלה רגעית ואחכ להחמיר. שתבדוק מה מתאים לה.

 

  • לשבת באוטו על שקית ניילון ואז הכניסה והיציאה יהיו יותר קלות ברגליים סגורות.

 

 

  • במידה ואת מתכוונת ללדת עם אפידורל, מומלץ לבדוק לפני הלידה מה גודל הפישוק שאת מסוגלת להתמודד איתו. אחרי מתן האפידורל את עשויה לא להרגיש ולפשק יותר מידי וכך לגרום לעצמך לכאבים לאחר הלידה.




אולי יעניין אותך להמשיך ולקרוא על דרכים לשמור על רצפת האגן 

רונית ויגודסקי
דולה ומלווה נשים בגישת B.O.T באזור חיפה

 052-4550674
 vigodzkey.ronit@gmail.com
לתמוך במרחב שסביבך, בכוחות שבתוכך


כל הנאמר באתר מבוסס על ניסיוני, אין לראות בו המלצה רפואית כלשהי ובכל מקרה מומלץ לפנות לגורם רפואי מוסמך.
אין להעתיק את התכנים ללא רשותי.